Toplumsal İletişimde Gençlik Altkültürlerinin Yeri
Yazar/Hazırlayan
|
|
Üniversite
|
|
Enstitü/Fakülte
|
|
Tez Danışmanı
|
|
Tez Yılı
|
|
YÖK Tez No
|
109329
|
Sayfa Sayısı
|
74
|
Tez Türü
|
Yüksek Lisans
|
Tam Metin (PDF)
|
|
Kategori
|
|
Tez Özeti
|
Toplumsal iletişimde gençlik altkültürlerinin yerinin incelendiği çalışmanın birinci bölümü modern çağın kültürel ortamı, toplum birey çelişkisinin kökenleri ve altkültürün nasıl doğduğunu konu almaktadır. Sanayi toplumunun ve onun kültürel ortamının önceki dönemlerden farkı, bireyin modernleşme sürecine verdiği yanıtlar ve karşılaştığı sorunlar incelenmektedir. Modemizmin, altkültürün doğumuna nasıl yol açtığı tartışılmaktadır. İkinci bölümde ise gençlik altkültürleri konu alınmaktadır. İkinci Dünya Savaşı sonrası kuşak bilincinin doğması, gençliğin sorunları ve bu sorunlara yanıt olarak altkültürleri nasıl yarattıkları incelenmektedir. Gençlik altkültürlerinin kendilerini hangi yollarla ifade ettikleri, giyimleri, kullandıkları işaretleri, söylemleri, müzik tercihleri ele alınmaktadır. Son olarak da gençlik altkültürlerinin nasıl endüstriyelleştiği, meta ekonomisi tarafından yutulduğu incelenmektedir. Altkültürler içinde doğdukları dönemin duyarlılıklarına göre şekillenir. Üçüncü bölümde de üç örnek metinle bireyin içinde yaşadığı dönemde yaşadığı uyum sorunları ve çelişkileri incelenmektedir. Seçilen örnekler Dostoyevski'nin Yeraltından Notlar, Ingvar Ambjörnsen'in İnsan Postuna Bürünmüş Köpek ve Hikmet Temel Akarsu'nun Kaybedenlerin Öyküsü romanlarıdır. Bu bölümde yeraltı kavramının nasıl doğduğu, altkültürlerin nasıl yaşandığı ve Türkiye'deki etkileri incelenmektedir. Tezde, altkültürler bireyin tercihlerinden değil, toplumsal çelişkilerden doğduğu üzerinde durulmuştur. Altkültürlerin bu çelişkileri nasıl dışavurduğu, modern kültür içinde ne gibi roller yüklendikleri açıklanmaya çalışılmıştır.
|
Erşen, Mustafa Türker, Toplumsal İletişimde Gençlik Altkültürlerinin Yeri, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002, Yüksek Lisans, pdf.