Candy Crush Saga Oyununa Yönelik Ergen Görüşleri Nitel Bir Çalışma

MAKALE

Candy Crush Saga Oyununa Yönelik Ergen Görüşleri Nitel Bir Çalışma

Yazar/Hazırlayan
Makale Türü
Dergi Bölümü
Dergi Adı
Sayı No
55
Yıl
Sayfa Aralığı
700-715
Tam Metin (PDF)
Kategori
Makale Özeti
Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle sosyal ağlar yaşamın tüm alanlarına girmiştir. Bu sosyal ağlardan en popüleri facebook’tur. Facebook iletişim kurmak, sosyal çevre edinmek ve oyun oynamak gibi çeşitli amaçlar için kullanılmaktadır. Facebook üzerinde oynanan en popüler oyun Candy Cras Saga oyunudur. Bu oyun facebook üzerinden oynanabildiği gibi mobil cihazlarda da oynanabilen bir uygulamadır ve her gün yeni oyun tutkunları bu oyunu bilgisayar ve mobil telefonuna yüklemektedir. Bu doğrultuda yapılan araştırmanın amacı, ergenlik döneminde Candy Crush Saga oyununu oynayan ergenlerin bu oyuna yönelik görüşlerini, oyunla ilgili karşılaştıkları sorunları ve neler hissettiklerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu; ilköğretim ikinci kademeye devam eden en az beş aydır Candy Crush Saga oyununu düzenli olarak oynayan 10 ergen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, nitel veri toplama tekniği odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ergenlerin her ortamda ilk olarak bu oyunu oynamak için heyecan duydukları, oyunda kullanılan beş adet can sayısının yetersiz olduğu, can bittiğinde kendilerini genel olarak mutsuz ve kötü hissettiklerini, kilit oyunun açılması için arkadaşlarına istek gönderdikleri, geç kaldıkları zaman ilk olarak yakın arkadaşlarının facebook sayfasına girerek kendilerine can gönderdikleri, yâda sinirlenip, öfkelendiklerini ve kendisinin değersiz olduğunu hissettiğini, bazen telefon ya da bilgisayarlarını hızla kapattıklarını hatta sağa sola yumruk attıklarını belirtmişlerdir. Oyun içerisinde can sayısının yetersiz olduğunu, oyunun 500 Level’de bitmemesi gerektiğini (sonsuz olması gerektiği) ama bitmesi gerekiyorsa muhteşem bir final oyunun hazırlanması gerektiği, bazı koşullarda can gelmesi için hile yaparak bilgisayar ya da telefonun saat/tarih ayarlarını değiştirdiklerini ya da bir reklam izleyerek ya da verilen yeni görevi yaparak can gelmesi için yeni yöntemlere başvurduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca genel olarak bu oyunun düşünme temelli bir oyun olduğunu akıl ve stratejik hesaplamalar gerektirdiği, mantığın kullanılması gerektiği ve oyundaki şekerlerin ergenlere çocukluk yıllarını hatırlattığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Candy Crush Saga Oyunu, Ergen, İnternet, Nitel Araştırma, Odak Grup Görüşmesi.

Fidan, Emine Kübra - Akça, Raziye Pekşen - Akgül, Hanife, Candy Crush Saga Oyununa Yönelik Ergen Görüşleri Nitel Bir Çalışma, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 2016, 700-715, pdf.