Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri Üzerine Bir Araştırma

MAKALE

Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri Üzerine Bir Araştırma

Yazar/Hazırlayan
Makale Türü
Dergi Bölümü
Dergi Adı
Sayı No
1
Yıl
Sayfa Aralığı
78-87
Tam Metin (PDF)
Kategori
Makale Özeti
İnternet ve bilgisayar kullanımının dünyanın her yerinde yaygınlaşmasıyla birlikte eğlence sektörü kendisine büyük ve yeni bir pazar elde etmiştir. “Dijital oyunlar” ise yeni eğlence pazarı içerisindeki payın önemli kısmını oluşturmaktadır. Geleneksel oyunların yerini dijital oyunlara bırakmasıyla oyun alışkanlıkları, tercihleri ve türlerinde değişiklikler meydana gelmiştir. Meydana gelen değişiklikler çocuk ve gençleri sanal dünyada daha fazla zaman geçirmeye itmekte ve bu durum çocuk ve gençlerin psiko-sosyal sağlıklarını kötü etkileyerek olumsuz davranışlar sergilemesine sebep olmaktadır. Bu araştırma, Sakarya ilinde belirlenen bir ortaokul ve bir lisede eğitim almakta olan 200 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiş nicel bir çalışmadır. Araştırmaya katılan öğrencilerden “Evimde bilgisayar var” ve “Evimde internet bağlantısı var” yanıtlarını verenlerin oranı eşit ve %71’lik bir seviyede karşımıza çıkmıştır. Katılımcıların en fazla oynadığı oyun serisi %63,6’lık bir oranla GTA serisidir. “Bilgisayar oyunu oynarken birisi beni engellediğinde sinirlenirim” sorusuna GTA serisi oyunlarından birini oynadığını belirtenlerin %56’lık kısmı bu soruya “Bazen”, “Sık sık” ve “Her zaman” yanıtlarını vermişlerdir.

Taylan, Hasan Hüseyin - Kara, Hüseyin Zahid - Durğun, Arif, Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri Üzerine Bir Araştırma, PESA Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 1, 2017, 78-87, pdf.