(KONU UYGUN DEĞİL) Dijital Oyun Kültürü Haritasında Oyuncular: Dijital Oyuncuların Habitusları ve Kariyer Türevleri

MAKALE

(KONU UYGUN DEĞİL) Dijital Oyun Kültürü Haritasında Oyuncular: Dijital Oyuncuların Habitusları ve Kariyer Türevleri

Yazar/Hazırlayan
Makale Türü
Kitap Bölümü
Kitap Adı
Katılımın" e-hali" Gençlerin Sanal Alemi
Yazar/Editör
Yayınevi
Yıl
Yer
Sayfa Aralığı
303-331
Tam Metin (PDF)
Kategori
Makale Özeti
Yakın zamanlarda Türkiye’de gençlerin gündelik yaşamlarında boş zaman etkinliği olarak dijital oyun oynama edimleri artmıştır. Bu artışın arkasında İnternet kafelerin yaygınlaşması ve bu duruma koşut olarak farklı sosyo-ekonomik statüye sahip gençlerin dijital oyunlara erişiminin giderek kolaylaşması yatmaktadır. Dijital oyun kültüründe oyuncu tarafından geliştirilen oyunsu tavrın, gerçek yaşamda oynanan oyunlardan farkı oyuncunun “oyunda/oyunun içinde” olmasıdır. Oyuncu, dijital oyunun zamanı ve uzamına bağlanmıştır ve oyundaki varlığının başarısı bu adanmışlığın yoğunluğuna bağlıdır.

Binark, Mutlu - Bayraktutan, Günseli, (KONU UYGUN DEĞİL) Dijital Oyun Kültürü Haritasında Oyuncular: Dijital Oyuncuların Habitusları ve Kariyer Türevleri, İstanbul, , Katılımın" e-hali" Gençlerin Sanal Alemi, Alternatif Bilişim, 2011, 303-331, pdf.