Bilgisayar Oyunlarının Ergen Öğrencilerin Sosyalleşme Süreci ve Şiddet Eğilimleri Üzerindeki Etkileri

TEZ

Bilgisayar Oyunlarının Ergen Öğrencilerin Sosyalleşme Süreci ve Şiddet Eğilimleri Üzerindeki Etkileri

Yazar/Hazırlayan
Üniversite
Enstitü/Fakülte
Tez Danışmanı
Tez Yılı
YÖK Tez No
296137
Sayfa Sayısı
210
Tez Türü
Yüksek Lisans
Tam Metin (PDF)
Kategori
Tez Özeti
Ergenlik çağındaki öğrencilerin bilgisayar oyunlarını oynama sıklık ve alışkanlıklarının sosyalleşme süreçleri ile şiddet eğilimleri üzerindeki etkilerini anlayıp, muhtemel olumsuz sonuçlar hakkında çözüm önerileri geliştirmek araştırma projesinin temel amacıdır. Bu amaç çerçevesinde örneklem, İstanbul ili Ümraniye ilçesinde özel bir dershanede eğitim alan altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci ve ikinci bölüm teorik, üçüncü bölüm uygulamadır. İlk bölümde şiddet olgusu, mikro ve makro açılardan ayrıntılı olarak işlenmiştir. İkinci bölümde ergenlik, sosyalleşme ve oyun kavramları üzerinde durulmuştur. Üçüncü (uygulama) bölümde anket yoluyla elde edilen verilerin, yüzde oranlarıyla değerlendirilmesi uygun görüldüğünden, frekanslar SPSS 13.0 programı yardımıyla önce tablolar haline dönüştürülmüştür. Ardından uygulanan analiz teknikleri ile çalışma başında ortaya konan hipotezler test edilmiştir. Dördüncü bölüm ise sonuçların tartışılması ve yorumlanmasına ayrılmıştır. Anket soruları dört bölümde yapılandırılmıştır. İlk bölümde katılımcıların demografik özellikleri, ikinci bölümde ergen öğrencilerin bilgisayar oyunlarını oynama sıklık ve alışkanlıkları, üçüncü bölümde ergen öğrencilerin ders dışı vakit geçirme pratikleri olarak sosyal alışkanlıkları ve bilgisayar oyunlarının buna etkisi, dördüncü bölümde ise ergen öğrencilerin şiddet tutumları ve bilgisayar oyunlarının buna etkisine yönelik sorular yer almaktadır. Çalışmada, çift etki araştırıldığından, anket sorularında her iki hususun da yeterince ortaya konabilmesine yetecek kadar soruya yer verilmesine dikkat edilmiştir. Anket çalışması (kişisel sorular dahil) 33 soru üzerinden 250 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışma sonucunda, bilgisayar oyunlarının ergen öğrencilerin sosyalleşme süreçleri ve şiddet eğilimlerine etkileri ortaya konmuş ve konu ile ilgili çözüm önerileri geliştirilmiştir.

Sağlam, Hakan, Bilgisayar Oyunlarının Ergen Öğrencilerin Sosyalleşme Süreci ve Şiddet Eğilimleri Üzerindeki Etkileri, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011, Yüksek Lisans, pdf.