Oyun ya da Reklam? Genç Oyuncular Eğlence İçerikii̇ Oyun Reklamları Nasıl Algılıyor
Yazar/Hazırlayan
|
|
Makale Türü
|
Dergi Bölümü
|
Dergi Adı
|
|
Sayı No
|
48
|
Yıl
|
|
Sayfa Aralığı
|
519–538
|
Tam Metin (PDF)
|
|
Kategori
|
|
Makale Özeti
|
Yeni medya uygulamaları arasında yer alan oyun reklamlar, markayla tüketicileri eğlenceli bir ortamda bir araya getiren ve her geçen gün reklamverenler tarafından tercih edilme oranı artan bir reklam uygulamasıdır. Özelliği, video oyunu ve eğlence içeriği temelinde marka mesajını tüketiciyle buluşturmasıdır. Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi ortamda oyun oynayan insanların oyun reklamları “oyun” ve “reklam” bakış açısına göre nasıl algıladığı ve bu uygulamaları nasıl değerlendirdiğini ortaya çıkarmaktır. 18-24 yaş arası 27 genç internet oyuncusuyla odak grup görüşmeleri yapılarak araştırma verilerine ulaşılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; oyuncular oyun reklamların ticari bir amaç için tasarlandığı bilincine sahip olsalar da, bazı koşullara bağlı olmak şartıyla bu uygulamaları “oyun” olarak algılamakta ve oynamaktadır. Reklam uygulamasını reddetmesinin aksine; tüketici-teknoloji-iletişim boyutlarındaki değişimler göz önüne alındığında, yapılması gereken bir uygulama olarak değerlendirmektedirler. Ayrıca oyunlarda marka olması, oyuncuların “oyun” algısını ve eğlence deneyimini olumsuz etkilememektedir.
|
Bozkurt, Yasemin - Oyman, Mine, Oyun ya da Reklam? Genç Oyuncular Eğlence İçerikii̇ Oyun Reklamları Nasıl Algılıyor, Akademi̇k Bakiş, 48, 2016, 519–538, pdf.