Dijital Bir Oyunun Hareketli Hale Dönüştürülmesi: Öğrencilerin Uyarlanmış Hareketli Versiyona Verdiği Tepkilerin İncelenmesi
Yazar/Hazırlayan
|
|
Makale Türü
|
Dergi Bölümü
|
Dergi Adı
|
|
Sayı No
|
1
|
Yıl
|
|
Yer
|
|
Sayfa Aralığı
|
113–132
|
Tam Metin (PDF)
|
|
Kategori
|
|
Makale Özeti
|
Bu çalışmanın amacı Angry Birds™ isimli oyunun dijital ve uyarlanmış aktif versiyonuna verilen tepkiler arasındaki farkların belirlenmesidir. Özel ya da devlet ortaokullarında öğrenim gören 26 öğrenci araştırmaya gönüllü olarak katılmıştır. Veriler 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında 3 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiş ve böylece 6 kategori altında 31 kod elde edilmiştir. Öğrencilerin yanıtlarına göre en fazla atıf alan kategori eğlence olmuş ve daha çok aktif oyunla ilişkilendirilmiştir. Öğrenciler aktif oyunu daha zorlu bulsalar da olumsuz duyguların aktif versiyonda kontrol edilebilir
olduğunu belirtmişlerdir. Bu çalışmadan elde edilen verilerin oyun temelli eğitim programlarının hazırlanmasına katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.
|
İnan, Mehmet - Dervent, Fatih, Dijital Bir Oyunun Hareketli Hale Dönüştürülmesi: Öğrencilerin Uyarlanmış Hareketli Versiyona Verdiği Tepkilerin İncelenmesi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, İstanbul, 1, 2016, 113–132, pdf.